Zásady dobré kampaně

Načasování

Projekt netrvá příliš dlouho, 30 – 50 dní by mělo stačit. Během kampaně aktivně komunikujte a nepřestávejte ani po jejím úspěšném ukončení – informujte o tom, jak svůj projekt naplňujete. Buďte realističtí ohledně termínů dodání odměn za podporu.

Video

Nemusí být profesionální, ale musí být originální. Měli byste:

  • Představit tým, být nadšení, upřímní a dobře se bavit!

  • Popsat příběh vašeho projektu, vysvětlit, proč by jej měli lidé podpořit.

  • Zobrazit či jinak ztvárnit předmět vašeho projektu a představit odměny pro přispěvatele.

  • Představit rozpočet.

Jasný popis

Nebuďte zdlouhaví, popište výjimečnost vašeho projektu jasně, srozumitelně a atraktivně. Obvykle je možné popis ještě změnit, pokud se bude ostatním zdát nejasný.

Zajímavé odměny

Odměny by měly být originální, spojené s projektem a osobní. Některé jsou nasnadě (CD s nově vydaným albem), ale snažte se být vždy originální, nabídnout něco, co nelze jen tak koupit (večeře s kapelou atd.).

Opět: nezapomeňte na náklady spojené s distribucí odměn. Doporučované příspěvky se pohybují mezi 5 – 20 eury, ale nebojte se vymyslet také nějaké zvláštní odměny pro vyšší příspěvky a také odměny pro firemní dárce.

NIKDY…

Neslibujte nic, co nemůžete dodržet.

Nenabízejte jako odměnu něco, co lze získat zdarma.

Nenabízejte duševní vlastnictví jiné osoby či organizace a nesdílejte své průkopnické inovace.

Leave a Comment