Průzkum trhu

Než se pustíte do přípravy vlastní kampaně, udělejte svůj domácí úkol a prozkoumejte, jestli se v minulosti podobný projekt už na crowdfundingových portálech objevil.

Projděte crowdfundingové portály a hledejte projekty podobné tomu vašemu. Proč tyto projekty byli či nebyli úspěšné? Jak byly popsány? V čem byly zajímavé?

Hledání inspirace přes Google

Prvním krokem je samozřejmě projekty podobné tomu vašemu vyhledat přes Google. Sledujte, jak se na webu prezentovali a k čemu to vedlo.

Zaměřte se také na klíčová slova. Chystáte se uspořádat výstavu fotek z Vietnamu? Googlujte, kde se o Vietnamu píše, koho by váš projekt mohl zajímat, a oslovujte.

Zajímavé pro vás také bude, kdo o podobných projektech psal. S tím vám také pomůže Google. Řekněme, že projekt podobný tomu vašemu se jmenuje Ranní rosa a má webovou adresu rannirosa.cz.

Do Googlu zadáme: “rannirosa.cz” -inurl:www.rannirosa.cz

Google nám vyhledá všechny stránky, na kterých se nachází slova “rannirosa.cz”, ale tyto stránky nejsou přímo na adrese rannirosa.cz. Neboli Google nám napoví, kde se všude o webu rannirosa.cz píše.

Tato informace nám pomůže zjistit, co o projektu psali ostatní, kde se o něm lidé mohli dozvědět a jak byl na webu propagován. Až budeme propagovat náš vlastní projekt, můžeme se z těchto informací poučit.

Cílová skupina

Projděte si, kdo na podobné projekty přispěl? Snažte se vysledovat, kdo je vaším nejpravděpodobnějším podporovatelem. Koho problém, který řešíte, nejvíce pálí? Komu by se vaše řešení mohlo nejvíc líbit? Komu by váš projekt mohl zapadnout do vlastní agendy? Kdo se s ním ztotožní? Na co se tito lidé na webu nejčastěji dívají? Jak se můžete dostat do jejich zorného pole? A jak je zaujmout?

Leave a Comment