Propagace

Povídejte si s vašimi fanoušky

Vaši šanci získat peníze zvýšíte tím, že s vašimi fanoušky budete komunikovat neustále – nejen ve chvíli, kdy od nich potřebujete peníze. Oživte svůj Facebook, sdílejte zajímavé články a videa, bavte se se svými fanoušky. Až spustíte vaši kampaň, budou už zvyklí vás poslouchat.

Stejně tak je třeba, aby vaše komunikace s koncem crowdfundingové kampaně neuhasla. Ano, oslavte (a zapijte) váš úspěch, ale počítejte s tím, že za sebou teď máte skupinu lidí, kteří ve vás věří a stali se součástí vašeho týmu. Informujte je, jak se vašemu projektu daří, berte je jako své skalní fanoušky, kteří jsou pro váš projekt nesmírně cenní. Oplatí vám to tak, že o vás budou mluvit, jelikož se budou cítit, jako jedni z úzkého kruhu tvůrců. A hlavně… poděkujte jim! Bez nich by váš projekt byl stále jen nápad!

Sociální sítě

Facebook, Twitter, … čím více sítí, tím větší šance na dosažení cílové částky. Zapojte přátele a požádejte je, aby dali o vašem projektu vědět svým kontaktům. Buďte aktivní, ale vždy se snažte najít rovnováhu mezi šířením novinek a spamováním.

Offline propagace

Offline propagace znamená osobní schůzky s potenciálními donory. Zorganizujte setkání, kde se s takovými lidmi můžete potkat. Pokud se vaše kampaň blíží ke konci a vy se obáváte, že neseberete požadované množství peněz, zorganizujte společenskou akci a vyzvěte účastníky k přispění přímo na místě!

Opinionmakeři a celebrity

Znáte slavné lidi? Zapojte je! Mohou povědomí o vašem projektu šířit svými kanály a stát se také součástí kampaně (prostřednictvím videí, fotografií atd.).

Tradiční média

Zájem tradičních médií o projekt několikanásobně zvyšuje pozornost věnovanou dárci. Mnohem více dárců se k projektu dostane prostřednictvím přímých kanálů než prostřednictvím prohlížení stránek crowdfundingových portálů. Málokdo brouzdá po internetu s cílem podpořit nějaký projekt – jiné to je, pokud o projektu slyší v rádiu a zaujme jej. Pak si rád stránky s projektem otevře a podpoří ho.

Potenciální dárci

Komunikujte s potenciálními dárci, buďte aktivní v diskusi pod vaším projektem a ochotně odpovídejte na všechny otázky také na sociálních sítích.

Aktualizace

Aktuální informace jsou klíčové. Nahráním projektu na web práce nekončí, ale naopak začíná. Posílejte aktuální informace, mluvte s lidmi, nahrávejte fotografie, video a další materiály. Vytvořte příběh vašeho projektu a motivujte lidi, aby jej sdíleli. Nezapomínejte komunikovat ani po skončení kampaně – dost možná budete brzy dělat další!

Leave a Comment