Proč zvolit crowdfunding?

Kromě toho, že můžete získat financování pro váš projekt a šlápnout tak do pedálu na cestě nejen k vašemu snu?

Vyzkoušíte si, jaké je propagovat svůj projekt

Pokud čekáte, že si na crowdfundingovém portálu vytvoříte kampaň a peníze se do ní samy pohrnou, musíme vás upozornit, že ani ve světě crowdfundingu nejsou bez práce koláče.

Díky crowdfundingu si ovšem vyzkoušíte, jaké je propagovat svůj projekt: vytvářet povědomí o vašem projektu, oslovovat konkrétní lidi i veřejnost, popsat svůj projekt poutavým způsobem a dostat informace o něm na ta správná místa.

Pokud se vám podaří úspěšně zpropagovat svou crowdfundingovou kampaň, máte velkou šanci, že zvládnete propagovat i samotný projekt. A to je důležité vědět, když už investujete své úsilí.

Dozvíte se, jestli o váš projekt mají ostatní zájem

Máte vizi. Vytvoříte propracovaný systém komunity, která si navzájem bude zalévat květiny. Už nikdo z vás nebude muset řešit odklízení uschlinek po týdenní dovolené…

V ideálním světě by to byl skvělý nápad, ale realita může být jiná, než představa v naší hlavě. Opravdu by ostatní do tohoto systému vstoupili? Co by jim bránilo? Co se jim na tom nápadu naopak líbí? Co si o tom vaši potenciální zákazníci skutečně myslí?

Znát odpověď na tyto otázky ještě před tím, než se pustíte do práce, je k nezaplacení. Můžete si tak ušetřit měsíce, i roky času ztráveném na projektu, o který nikdo nestojí.

Díky crowdfundingu dostanete zpětnou vazbu hned. Je naše vize skutečně tak skvělá a reálná? Co ještě musíme doladit, aby se ostatní zapojili?

Získáte kontakty a dostanete se do povědmí

Díky crowdfundingu se tisíce lidí dozví, že řešíte vysokou úmrtnost chuděrek květin během našich dovolených. Možná se vám ozve někdo se svým projektem, který přišel ještě s lepším řešením, a rádi by spojili vaše síli. Nebo vám možná bude nabídnuto místo prezentujícího na konferenci o ochraně přírody…

Tak či tak se o vaší aktivitě dozví spousta lidí, které může přesně to, co děláté, zajímat z nejrůznějších důvodů.

Vychytáte “mouchy” ve vašem projektu

Ve vaší mysli byl váš projekt pravděpodobně bezchybný. Skvělá vize, která osloví velkou skupinu. Realita ovšem znamená si vše naplánovat do detailu.

V čem je váš projekt zajímavý a originální? Jak bude fungovat v praxi? Co k jeho realizaci potřebujete? Kdo bude součástí týmu a za jakých podmínek?

Při přípravě crowdfundingové kampaně si na tyto a mnoho dalších otázek odpovíte. A nejen sobě – popis vašeho projektu musí pochopit i ti, kteří s vámi denně projektem nežijí. Už během přípravy kampaně tedy můžete přijít na šedá místa vašeho projektu, která je ještě třeba doladit.

Z praktického hlediska budete mít méně práce

V případě, že by se vám nepodařilo vybrat celou cílovou částku, crowdfundigové portály za vás vybrané peníze vrátí přispěvovatelům. V případě, že byste peníze vybírali přímo vy, na vás tato zátěž padá.

Leave a Comment