Jaký zvolit typ crowdfundingu?

Při rozhodování o tom, který typ crowdfundingu zvolíte, je třeba hlavně být realisty. Projektů, které vysbírají svou cílovou částku jen díky tomu, že lidé přispívají pro svůj dobrý pocit, není moc.

Zamyslete tedy nad tím, co jiného můžete přispěvatelům nabídnout? Jak poutavý, originální a neobvyklý váš projekt je? Jak jeho originalitu můžete ještě podtrhnout? Jak můžete motivovat ty, kteří vám přispějí, aby sami pomohli šiřit informace o projektu dál?

Který popis projektu nejlépe sedí na ten váš?

Naše myšlenka je společensky prospěšná a lidé budou přispívat s vidinou dobrého pocitu. Kromě poděkování nemůžeme nabídnout jiné dárečky či odměny za příspěvek. -> benefiční crowdfunding

Náš projekt je zajímavý, už máme pěknou skupinu fanoušků či podporovatelů. Těm, kteří nám přispějí, můžeme nabídnout náš produkt v předprodeji nebo zajímavé dárečky a originální odměny.-> odměnový crowdfunding

Náš projekt nenabízí možnost přislíbit těm, kteří nám přispějí, zajímavé odměny. Jsme si však 100% jisti, že částku požadovanou pro rozjezd našeho projektu časem sami budeme mít. Potřebujeme tedy půjčku, ale nevyhovují nám možnosti nabízené bankami. -> půjčkový crowdfunding

Dokážeme ostatní přesvědčit, že peníze, které pro rozjezd našeho projektu potřebujeme, se v horizontu několika let výrazně zhodnotí. Nic v podnikání ovšem není 100% jisté a tak potřebujeme partnery, kteří do našeho projektu budou investovat za vlastnictví podílu a zároveň pochopí riziko spojené s touto investicí.  -> podílový crowfunding

Napište svůj komentář

O Crowderu

Crowder pomáhá kreativcům, inovátorům a podnikavcům zorientovat se v českém i zahraničním crowdfundingu.

Sledujte nás

Nejnovější články