Jak poznáte, že jste připraveni na spuštění vaší kampaně?

Jestli čekáte, že po spuštění vaší kampaně, přispěvatelé sami najdou vaši stránku, bohužel vás zklameme. 80% přispěvatelů na vaši crowdfundingovou kampaň nepřijde přes stránku crowdfundingového portálu, ale proklikne se konkrétně na váš projekt.

To znamená, že 80% z těch, kteří se na váš projekt budou dívat, se o něm musí dozvědět jinak, jinde a musí se zajímat konkrétně o něj. Jen 20% vašich přispěvovatelů si přijde jen tak „zanakupovat“ do vašeho crowdfundingového portálu.

Co to pro vás znamená?

Je třeba se věnovat propagaci. A to nejen během vaší kampaně, ale také před a dokonce i po ní.

Obecně platí, že na vaši kampaň přispěje okolo 10% z těch, kteří vás podporují, sledují nebo vám jinak fandí. Zároveň také platí, že nejčastější příspěvky se pohybují okolo 300 Kč.

Pokud tedy máte 1 000 podporovatelů (součet fanoušků na Facebooku, fanoušků upsaných k odběru vašich novinek a dalších), pravděpodobně byste získali okolo 300 Kč od 100 z nich (10%). Neboli byste vybrali 30 000 Kč.

Berte prosím tato pravidla jen orientačně, ale počítejte s tím, že pokud máte menší počet podporovatelů, bude třeba váš projekt propagovat ještě před začátkem vaší kampaně.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.